Du kanske undrar över företagsnamnet? Jag är inte buddhist, men har lånat några buddhistiska visdomar som har lett fram till mina budord:
Reinkarnation och hållbarhet.
Allt du kommunicerar lever kvar och du eller ditt företag kommer att påverkas av det, även på lång sikt. Därför ska all kommunikation eller marknadsföring du gör utföras med detta i åtanke. Korta och snabba vinster genom ogenomtänkt marknadsföring (moraliskt eller etiskt) tenderar att slå tillbaka förr eller senare. Tänk på att du får leva med det.
Behandla alla med respekt och ständig utveckling.
En grundtanke inom buddismen är att inte upphöja sig själv eller nedvärdera andra, utan istället koncentrera sig på att inse och övervinna egna brister. På det sättet kommer du bli en mer komplett kommunikatör.
Resultat.
Marknadsföring syftar i stort sett alltid till att sälja mer på kort eller lång sikt, såvida du inte arbetar i en icke-vinstdriven organisation. Då har du kanske andra mål, som uppmärksamhet till exempel. Oavsett vilka dina mål är ska du alltid mäta och följa upp dina aktiviteter. Det ska alltid finnas ett syfte och mål bakom varje marknadsaktivitet.